Na czym polega psychoterapia w leczeniu nerwicy?

Często ktoś mnie pyta o "nerwicę". To słowo jest w polskim chyba popularne a ja trochę go nie lubię. Gdy ktoś na konsultacji mi mówi: mam nerwicę, chcę się dowiedzieć jak to rozumie, skąd ta "diagnoza".

Słyszałam  "lekarz mi tak powiedział", "nerwowy mocno jestem", "mam nerwicę chyba, nerwy mną trzepią", "straszne mam lęki", "nerwowo reaguję" - no to jest dobry start do rozmowy.


Na czym polega psychoterapia w leczeniu nerwicy?



Chcę wiedzieć więcej, zapytam Cię o konkrety, zapytam o to jak Ty to widzisz, na czym Twoja "nerwica" dokładnie polega. I wtedy pokazują się sytuacje, przykłady i historia "nerwicy". Mamy konkrety, z którymi możemy konkretnie coś zrobić. Pomóc zrozumieć Twoją , pomóc wybrać, pomóc zmienić. Bo psychoterapia może pomóc w "leczeniu nerwicy" - choć wolałabym z Tobą poszukać słów, które dokładniej przedstawią sytuację Twoich "nerwów".


Co to jest nerwica?


Tego słowa używamy potocznie, gdy mówimy, że nie radzimy sobie w pewnych sytuacjach. Mówimy, że stresuje nas "coś" w pracy, obecność pewnych osób, lub nasze własne myśli.  Jeśli chcesz zmiany, na prawdę warto się tym zająć, zadbać o jakość swojego życia.  Poczytaj tutaj o tym w czym może pomóc psychoterapia. Naprawdę warto wprowadzić zmiany do Twojego życia. Daj sobie pomóc. 



Jeśli chcesz więcej wiedzieć o mojej pracy (psychologa i psychoterapety na skype) wejdź na moją stronę www.karinateuchtmann.com albo napisz: karina.teuchtmann@gmail.com <3

Popular Posts